S novými bankami se v Česku roztrhl pytel. Banky jako Air Bank, Equa Bank, Fio banka, Mbank či Zuno využívá současně přes 1 250 000 lidí a jejich počet stoupá. Klientská základna roste i nadále a banky si za rok polepší o desítky procent a bude lépe.
V poslední době se více jak pětina lidí u nás rozhodla změnit svoji banku a zamířila právě do některé z nových bank. Tři největší banky, které u nás jsou, navštěvují více jak tři čtvrtiny české populace. Potenciál pro mladé banky je tedy velmi velký.
Mladí, kteří se právě rozhodli založit si svůj osobní účet, zavítají do jedné z míněných bank. Není se čemu divit. Nové banky totiž nabízejí výhody, které tradiční banky u nás postrádají. Klasické banky, jako ČSOB, Komerční banka a Česká spořitelna ztrácejí na síle a čím dál méně lidí využívá jejich služby.
Klient si u nových bank cení především vstřícného personálu, levnějších a výhodnějších služeb, či vyššího zhodnocení peněz. Jednou značnou nevýhodou u nových bank je nedostatek bankomatů, které odradily většinu potencionálních klientů, kteří se rozhodli nadále zůstat u své tradiční banky. Mladé banky se to snaží řešit omezeným počtem bezplatných výběru z cizích bankomatů.
Experti se shodují na tom, že plno klientů nevyzkouší nové a lepší služby z důvodu vlastní pohodlnosti a zažitého stereotypu, že přechod do jiné banky je složitý proces. Přitom již nějaký pátek funguje takzvaný Kodex mobility, který z celého přechodu od jedné banky ke druhé, dělá velmi jednoduchý proces. Většina lidí si však není vědoma této možnosti, a proto otálejí se změnou banky, která by jim přinesla značné výhody a úspory na poplatcích.
Výhodou Kodexu mobility je v tom, že klient si založí nový účet u banky a dá písemný souhlas bance, která na základě toho převede původní běžný účet, společně s trvalými příkazy, do nové banky. Samozřejmostí je i vyřízení formalit a zrušení původního běžného účtu. Délka procesu je zhruba čtrnáct dní.